Crnogorski - srpski, bosanski i hrvatski jezik i književnost
Obrazovno vaspitni ishod 1 : Uočavaju, objašnjavaju i razumiju koje podatke treba da sadrži opravdanje
Kratka uputstva za učenike :
- Udžbenik: “Opravdanje” : (str. 107, 108 i 109)
- Radna sveska: (str. 60, 61, 62 i na str. 63 vježba br.7 )
Pročitati tekstove u udžbeniku
Odgovoriti na pitanja koja slijede nakon tekstova
Prepisati definiciju za opravdanje sa strane 117 u udžbeniku
Uraditi vježbe u radnoj svesci
Obrazovno vaspitni ishod 2 : Pravilno pišu nazive kanjona, nacionalnih parkova, dolina, šuma, profesija i imena životinja
Kratka uputstva za učenike :
- Udžbenik: Pisanje naziva kanjona, nacionalnih parkova, dolina, šuma, profesija i imena životinja (str. 114-115)
- Radna sveska: (str. 67 vježba br. 20 )
Pročitati tekst u udžbeniku, podvući odgovarajuće primjere u tekstu
Odgovoriti na pitanja
Uraditi vježbu u udžbeniku na strani 115
Uraditi vježbe u radnoj svesci
Koristeći se pravopisom crnogorskog jezika napisati nekoliko primjera za nazive nacionalnih parkova, kanjona, profesija…
Istorija
Obrazovno-vaspitni ishodi 1: Način života i razvoj društva u Zeti/Crnoj Gori u vrijeme dinastije Crnojević
Ishodi učenja: Učenici ocjenjuju značaj osnivanja prve štamparije kod Južnih Slovena od strane Đurađa Crnojevića
Kratko upustvo za učenike: To je lekcija iz udžbenika: Zeta/Crna Gora u doba Crnojevića..Učenici opisuju ulogu Đurađa Crnojevića, osnvanje Crnojevića štamparije, značaj štampara Makarija
Udžbenik: Zeta/Crna Gora u doba Crnojevića
Radna sveska: Zeta/Crna Gora u doba Crnojevića
Radni materijal: You Tube na osnovu istorijske tematike
Geografija
Obrazovno-vaspitni ishod 1: Definisanje pojma stanovništva
Kratko uputstvo za učenike: Učenici pročitaju tekst iz udžbenika koji se odnosi na datu temu, napišu nekoliko teza u svesci i urade vježbanja iz radne sveske (vježbanja 1 i 2)
Udžbenik: Stanovništvo i naselja na Zemlji
Radna sveska: Stanovništvo i naselja na Zemlji
Obrazovno-vaspitni ishod 2: Upoređivanje elemenata stanovništva, razlikuju faktore kretanja stanovništva
Kratko uputstvo za učenike: Učenici iz udžbenika izdvoje najvažnije pojmove (broj stanovnika, gustina naseljenosti, migracije) i napišu ih u svesci. Nakon toga urade u radnoj svesci vježbanja 3, 4,5, 12 i 13)
Udžbenik: Stanovništvo i naselja na Zemlji
Radna sveska: Stanovništvo i naselja na Zemlji
Informatika sa tehnikom
Obrazovno-vaspitni ishod : Navodi prednosti korišćenja prezentacija u različitim situacijama.
prikazuje osobine kvalitetne prezentacije na primjeru
Kratko uputstvo za učenike: Kreirati prezentaciju ,pridržavati se upustva koje se nalazi u prilogu.Dodati muziku po svom izboru.Poslati urađen rad u kanal Informatika sa tehnikom u Teams.
Linkovi i drugi izvori : https://www.youtube.com/watch?v=IHoxfTaMgFE
Obrazovno-vaspitni ishod : Izraditi maketu jednostavnog građevinskog objekta od dostupnih materijala na osnovu zadatog crteža.
Kratko uputstvo za učenike: Ako imate moućnosti uradite maketu objekta po svom izboru. U programu Sketch Up nacrtajte model građevinskog objekta.
Linkovi i drugi izvori: https://www.sketchup.com/
Biologija
Obrazovno- vaspitni ishod 1: Na kraju učenja učenik/učenica će moći da objasni građu organskih sistema čovjeka
Ishodi učenja: Znaju objasniti osnovni plan građe srca na slici,građu krvotoka i limfotoka
Kratko uputstvo za učenike:
• Prilikom učenja lekcije “Sistem organa za cirkulaciju” obratiti pažnju na građu srca, protok krvi kroz veliki i mali krvotok, limfotok
• U svesci ispisati teze o građi srca, krvotoku, limfotoku.
• U svesci nacrtati građu srca (slika se nalazi u udžbeniku na strani 107)
• Nakon naučene lekcije uraditi zadatak iz radne sveske
Udžbenik: “Sistem organa za cirkulaciju” – Srce, krvotok , limfotok, strana 107, 108.
Radna sveska: “Sistem organa za cirkulaciju” ,strana 102, 103, 104, 105.
• 1. Srce
• 2. Koliko krvi ispumpa srce
• 3. Krvotok
• 4. Mali krvotok
• 5. Tačno/netačno
• 6. Tok limfe
Napomena: Rezultate urađenih vježbi upisati u radnoj svesci, slikati i postaviti na Teams-u (kanal biologija)
Linkovi i drugi izvori:
• https://youtu.be/5QVS3EsKal0
• https://youtu.be/X5q-lmXAdoI
Obrazovno-vaspitni ishod 2: Na kraju učenja učenik/učenica će moći da objasni građu organskih sistema čovjeka
Ishodi učenja: Znaju objasniti osnovni plan građe sistema za varenje
Kratko uputstvo za učenike:
• Prilikom učenja lekcije “Sistem organa za varenje ” obratiti pažnju na podjelu organa koji čine sistem za disanje, građu zuba, put hrane od usta do crijeva, djelove crijeva.
• U svesci ispisati teze o organima sistema za varenje (njihovoj građi, načinu varenja hrane)
• Nakon naučene lekcije uraditi vježbe iz radne sveske
Udžbenik: “Sistem organa za varenje” , strana 101, 102, 103, 104
Radna sveska: “Sistem organa za varenje” , strana 98, 99, 100.
• 1. Zubi
• 2. Uzdužni presjek zuba
• 3. Osmosmjeraka
• 4. Organi sistema za varenje
Napomena: Rezultate urađenih vježbi upisati u radnoj svesci, slikati i postaviti na Teams-u (kanal biologija)
Linkovi i drugi izvori:
• https://www.youtube.com/watch?v=ONXIUMyxQ30
• https://youtu.be/YtBobjMtHr4
Fizika
Obrazovno-vaspitni ishod 1: Odredi gustinu homogenog geometrijski pravilnog tijela
Kratko upustvo za učenike :Domaći koji je za sledeću sedmicu nalazi se na teamsu I platformi.Zadatke rješavati kao što smo to do sada radili.Čitajući zadatke zapisati poznate veličine.Zatim postupno pretvoriti. Primjenom formule izračunati veličinu koja se traži u zadatku .Kada radite zadatke gdje uporedjujete gustine, mase ,zapremine, prvo poredate poznate veličine od najmanje do najveće ,a onda upotrebljavajući zavisnost tih veličina uporedite nepoznate.
Udžbenik: str 87 – 90
Radna sveska: str.45 . zad. 1.,2.
Gustina phet simulacije
Zadaci za vježbanje:
1. Tijela čije su mase 4,9kg , 5 kg , 5,2 kg , 4,8 kg imaju jednake zapremine. Koja od nji ima nejveću, a koja nejmanju zapreminu.
2. Kolika je gustina tijela mase 5kg, koje ima zapreminu 2 dm3?
3. Dimenzije učionice su : 5m , 8 m, 4m.Kolika je gustina vazduha u njoj ako je masa vazduha 206,4kg?
Hemija
Obrazovno-vaspitni ishod 1: Obrazlože značaj toplotnih promjena hemijskih reakcija u svakodnevnom životu
Kratko uputstvo za učenike: Učenici trebaju da obrazlože kako se koristi nastala toplota iz hemijskih reakcija ,kruženje vode u prirodi,efekat staklene baste, kruženje ugljenika I azota u prirodi,zatim process fotosinteze i za process disanja biljaka,gorenje uglja.
Drugi materijali, linkovi: Na papiru prikazati crtežima značaj toplotnih promjena u našem životu i u prirodi. Učenici mogu povezati sa geografijom preko energetike — proizvodnja struje, upotreba vodene mase za struju.
Engleski jezik
Obrazovno-vaspitni ishod 1: učenici ce biti sposobni da napišu kratak rezime omiljene knjige ili filma
Kratko uputstvo za učenike: uz pomoć datih smjernica koje se nalaze u radnom materijalu treba da napišete sažet rezime omiljenog filma ili knjige u 4 paragrafa.
Udžbenik: str 65
Radna sveska: str. 57
Italijanski jezik
Obrazovno-vaspitni ishod 1:– Primjeni stečeno znanje
Kratko uputstvo za učenike: Djeco , s obzirom da završavamo lekciju 4 ( UNITA 4) u ovom sadržaju ćete kroz par vježbanja u radnoj svesci ponoviti ono što smo prešli i što ste naučili. Uradićete Test Finale koji se nalazi u radnoj svesci na 127. I 128. str. (zajedno ćemo ga analizirati kada ga uradite).
Takođe , u udžbeniku na 72. str. imate Autovalutazione (samoocjenjivanje) i ovo uradite i sami procijenite koliko ste savladali gradivo.Riješenje vam se nalazi na 165 str. pa kada uradite, pregledajte.
Ovim završavamo Unita 4.
Udžbenik: 72. Str.
Radna sveska: 127,128. Str.
Drugi materijali, linkovi … Pratite nastavu na TV-u!
Obrazovno-vaspitni ishod 2: Razumije kratke dijaloge u iskazima
Kratko uputstvo za učenike: Na ovom času počinjemo sa novom lekcijom Unita 5 “A Tavola “.
U njoj se radi o italijanskoj kuhinji koja je podjednako mediteranska kao naša međutim ima razlike u obrocima ali o tome ćemo na nekom narednom času. Na kanalu UČI DOMA imate ovu lekciju i sve je lijepo objašnjeno. Čak su date i nepoznate riječi koje trebate napisati u vašoj svesci.Ja ću vam svakako poslati AUDIO snimak lekcije na viber.
Udžbenik: 73,74. Str.
Drugi materijali, linkovi… https://www.youtube.com/watch?v=OWAM6uznz_s
Za sada sam veoma zadovoljna vašim dosadašnjim radom , CONTINUATE COSI. SIETE BRAVI 👍
Likovna kultura
OBRAZOVNO –VASPITNI ISHOD:
• Na kraju učenik će moći da opiše karakteristike i posebnosti umjetničke i idustriske grafike.
ISHODI UČENJA:
• Učenik može da opiše karakteristike umjetničke i industriske grafike.
UPUTSTVO ZA UČENIKE:
Za ovu sedmicu potrebno je da obnovite sledeće pojmove : grafika, podjela grafike, skica, matrica, grafički list.
Praktičan rad: Potrebno je da pripremite skicu na kojoj su jasno izdefinisani odnosi crnih i bijelih površina. Za izradu skica koristi se papir, tuš i četkica. U nedostatku materijala (tuša) možete da koristite temperu, marker ili flomaster. Vrijeme koje je potrebno za izradu skice je 10 min.
Preporuka: Obratite pažnju na priloge koji su dati u udžbeniku i pogledajte priloge na You Tube: GRABADO en LINOLEO- gubias para linoleo- taller de arte 5:29.
Udžbenik: Štamparstvo (umjetnička i industriska grafika) str. 64-69.
Muzička kultura
Obrazovno-vaspitni ishod 1: Analitičko slušanje muzike/ J.S.Bah
Kratko uputstvo za učenike: Uporedite muzičke primjere u prilogu (karakter, muzički sastav)
Napišite u notnoj svesci za svaki primjer muzičku formu i karakter djela (duhovni, svjetovni)
Udžbenik: 46. – 47. strana