skip to Main Content
JU OŠ "NJEGOŠ" KOTOR, MONTENEGRO +382 32 325 105 skola@os-njegos-ko.edu.me

Nastavni sadržaji za sedmicu 16-20.mart 2020.

Matematika

Ortocentar trougla (udžbenik str. 154. i 155. ) (zbirka str. 100.)

Vaspitno – obrazovni ishod: (Tokom učenja učenici će moći da:)

  • znaju sta je visina trougla, I znaju da konstruišu visine u trouglu
  • znaju da se visine trougla sijeku u jednoj tački I da tu tačku nazivamo ortocentar trougla
  • konstruisu ortocentar trougla
  • znaju gdje se nalazi ortocentar kod oštrouglog, pravouglog I tupouglog trougla.

Uputstvo za učenike: Pročitati lekciju iz udžbenika, prepisati važne definicije I nacrtati sliku 4.10. Naučiti sta je to ortocentar trougla. Zatim iz zbirke uraditi sledeće zadatke 935., 937., 939., 941. Veliku pomoc prilikom crtanja možete pronaći na youtube stranici, tako što ćete samo ukucati ortocentar trougla.

Težište trougla: (udžbenik str. 155. i 156. ) (zbirka str. 100. )

Vaspitno – obrazovni ishod: (Tokom učenja učenici će moći da:)

  • znaju sta je težišna linija(duž) u trouglu I znaju da konstruišu težišnu duž u trouglu
  • znaju da se težišne duži trougla sijeku u jednoj tački I da tu tačku nazivamo težište trougla
  • konstruišu težište trougla
  • znaju tvrđenje o odnosu duži na koje težište dijeli težišnu duž

Uputstvo za učenike: : Pročitati lekciju iz udžbenika, prepisati važne definicije I nacrtati sliku 4.16. Naučiti sta je to težište trougla. Zatim iz zbirke uraditi sledeće zadatke 944., 945. Veliku pomoc prilikom crtanja možete pronaći na youtube stranici, tako što ćete samo ukucati težište trougla.

Crnogorski - srpski, bosanski i hrvatski jezik i književnost

Ishodi učenja:

  • Prepoznaju i razlikuju zvanične i nezvanične tekstove;određuju primaoca i pošiljaoca,kao i emotivne i društvene odnose među njima.
  • Čitaju i obrazlažu doživljaj dramskog teksta;poznaju osobine komedije

1. Nezvanično pismo ( Udžbenik,str.82,83,84)

Pročitati primjere pisama u Udžbeniku,odgovoriti na pitanja(str.83),uočiti razlike između nezvaničnog i zvaničnog pisma.

Rad nastaviti u Radnoj svesci (str.40,41,42)

2. Napisati pismo prijatelju/prijateljici poštujući redoslijed djelova u nezvaničnome pismu.

3. Jovan Sterija Popović:”Pokondirena tikva”(Čitanka,str.176)

S razumijevanjem čitati i vrednovati tekst.Odrediti prostor,vrijeme,govor osoba i njihova osjećanja.

Koristeći internet zapisati značenja pojmova, komedija i didaskalije. Uočiti u tekstu osobine komedije. U tekstu podvući didaskalije.

Engleski jezik

Oblast: Fashion

Obrazovno-vaspitni ishod:

  • razgovaraju o modi i modnim stilovima
  • uče kako da se oblače u određenim situacijama
Preuzmite uputstvo i zadatke

Italijanski jezik

Obrazovno-vaspitni ishod 1:  Učenik će biti u stanju da razumije tekst koji se odnosi na prošlost 

Kratko uputstvo za učenike: Ovdje ćete učiti Passato prossimo sa pomoćnim glagolom essere (sa avere ssmo radili) 

Udžbenik: Progetto Italiano Junior 1 – Strana 62, Vježbanje broj 8 ;  Strana 63, Zadatak broj 2 

Drugi materijalilinkovi http://www.impariamoitaliano.com/  , https://www.slideshare.net/silvimilcheva/esercizi-a1-a2 (imate I riješenja za sva vježbanja 

Obrazovno-vaspitni ishod 2Učestvuje u razgovoru po modelu  

Kratko uputstvo za učenike:  U vježbanju koje ću vam zadati glagole u infinitivu stavljaćete u Passato Prossimo

Vodite računa koji od glagola idu spomoćnim glagolom avere a koji sa essere, to je rađeno na prethodnom času (Gramatikastrana 150) 

Udžbenik: Strana 63, Vježbanje 1 ;  Strana 62, Vježbanje 8 

Radna sveskaZa domaći – Strana 120, Vježbanje 2 ; Strana 121, Vježbanje 5 

Drugi materijalilinkovi… http://www.learnitaliandaily.com/, YouTube 

Preuzmite radni materijal

Istorija

Obrazovno-vaspitni ishod 1:  Razvoj Evrope u poznom srednjem vijeku (XII-XV vijek)

Kratko uputstvo za učenike:  praćenje razvoja Vizantije od 1204.g. do pada pod tursku vlast; opisivanje slabljenja Vizantije i gubitak teritorija, vizantijske kulture i umjetnosti

Udžbenik:  Vizantija od XIII vijeka

Radna sveska:  Vizantija od XIII vijeka

Drugi materijali, linkovi…   Vizantija-izgubljeno carstvo: Građenje snova (YouTube)

Geografija

Obrazovno-vaspitni ishod 1:  Razlikovanje oblika razuđenosti obale

Kratko uputstvo za učenike:   -definisati pojam razuđenosti, poluostrva, ostrva i rtova

Udžbenik:  Kopno u Svjetskom okeanu

Radna sveska:  Razuđenost morske obale

Drugi materijali, linkovi…   Školski geografski atlas

Obrazovno-vaspitni ishod 2: Razlikovanje oblika razuđenosti obale

Kratko uputstvo za učenike: – na karti svijeta pronaći najveće oblike razuđenosti

Udžbenik:  Kopno u Svjetskom okeanu

Radna sveska:  Razuđenost morske obale

Drugi materijali, linkovi…   Školski geografski atlas

Biologija

OBRAZOVNO VASPITNI ISHOD:Na kraju učenja učenik/učenica će moći da objasni građu organskih sistema  čovjeka

ISHODI UČENJA: Koristeći model mozga pokazuju djelove;  Ispoljavaju samostalnost u radu sa prirodnim materijalom ili modelima

NERVNI SISTEM-utvrđivanje       

UDŽBENIK  str. 88,89,90,91,92

Koristeći sliku Centralnog nervnog sistema iz udžbenika na strani 90 objasniti djelove mozga,nacrtati sliku u svesci i obilježiti djelove

DOMAĆI RAD:

Odgovorite na pitanja iz udžbenika,strana 92 i uraditi  vježbe iz radne sveske poglavlje „Nervni sistem“.

Hemija

Obrazovno-vaspitni ishod 5: Na kraju učenja učenik će moći da razvrstava molekule po tipu hemijske veze

-Odredi broj atoma u molekulu pomoću koeficijenta i indeksa u formuli molekula.

Zadaci za vježbanje se nalaze u radnoj svesci na strani 38.i 40.

Fizika

Obrazovno-vaspitni ishod 1:  Učenik zna da se svako tijelo sastoji iz atoma koji obrazuju molekule I zna da su molekuli u stalnom haotičnom kretanju

Kratko uputstvo za učenike: Primjeniti znanja o atomima I molekulima iz hemije, obratiti pažnju na eksperimente označene u knjizi

Udžbenik: str. 66-71

Radna sveska: str. 30-33

Drugi materijali, linkovi:

Informatika sa tehnikom

Obrazovno –  vaspitni ishod; Unosi i oblikuje (formatira) podatke u radnim listovima;

Unose tekstualne i brojčane podatake i njihova jednostavna podešavanja (broj, tekst, datum, procenat), oblikovanje teksta (format, pozicija, oblik);

primjenjuju zadata podešavanja i formule nad podacima i grafički ih prikazuju;

Udžbenik strana 35 do 40

Uraditi zadatak sa strane 41 i 42

Tehnika

Obrazovno –  vaspitni ishod; Pripremi crteže za izradu makete

Izradi maketu jednostavnog građevinskog objekta od dostupnih materijala na osnovu zadatog crteža.

Maketa – Ajfelov toranj, dodata je u prilogu.

Maketu Ajfelovog tornja treba zalijepiti na čvršći list (od bloka za likovno) i izrezati, presaviti po isprekidanim linijama i zalijepiti.

Muzička kultura

OBRAZOVNO – VASPITNI  ISHOD / ISHODI UČENJA: ANALITIČKI SLUŠA MUZIKU/SLUŠNO PREPOZNAJE IZVOĐAČKE SASTAVE

ZADATAK:

Prepoznaj instrumentalni sastav i navedi sve instrumente koje prepoznaješ

https://www.youtube.com/watch?v=GRxofEmo3HA&t=38s

Udžbenik str.38

Analiziraj tempo i karakter muzičkog primjera. Navedi kojoj muzičkoj formi pripada?

Zapiši u notnu svesku koliko Svita ima stavova i ko može izvoditi Svitu?

https://www.youtube.com/watch?v=6fa2wZEsRWM

Udžbenik str. 44

Likovna kultura

Obrazovno-vaspitni ishod :  

Uputstvo za učenike:  

Udžbenik

Radna sveska: 

Drugi materijali ili linkovi: 

Back To Top