Matematika
Crnogorski - srpski, bosanski i hrvatski jezik i književnost
Obrazovno vaspitni ishod 1 : Uočavaju i objašnjavaju jednjačenje suglasnika po zvučnosti
Kratka uputstva za učenike :
-Udžbenik : “Jednjačenje suglasnika po zvučnosti” : (str. 112, 113)
-Radna sveska (str. 65… zadataci br.15 i 16; str 66,67….zadatak 19 )
Obnoviti stečena znanja o zvučnim i nezvučnim suglasnicima (Udžbenik str 11)
Pročitati tekst u udžbeniku
Odgovoriti na pitanja koja slijede nakon teksta
Napisati podsjetnik u školskoj svesci odgovarajući na sledeća pitanja : Šta je jednjačenje suglasnika po zvučnosti?Kad se vrši i kad se odstupa od ove glasovne promjene ?
Pročitati definiciju sa strane br.117 u udžbeniku
Uraditi vježbe u radnoj svesci
Pogledati video sa kanala youtube :
https://www.youtube.com/watch?v=oU3pc2C72AE
Obrazovno vaspitni ishod 2 : Imenuje pojmove i upoznaje se sa značenjem novih termina iz oblasti leksikologije
Kratka uputstva za učenike :
-Udžbenik : “Imenovanje pojmova” (str. 119-120)
Radna sveska str. 68,69 i 70
Pažljivo uraditi zadatke u udžbeniku
Odgovarajući na postavljena pitanja obnoviti i zapisati u školsku svesku što su sinonimi, homonimi i antonimi
Upoznati se sa novim pojmovima : leksikologija, leksema, leksikografi, leksikon, lektor, lektorisanje i vokabular
Značenje pojmova istraživati na internetu i zapisati u školsku svesku
Uraditi vježbe u radnoj svesci
Istorija
Obrazovno-vaspitni ishodi 1: Razvoj društva na Balkanskom poluostrvu
Ishodi učenja: Objašnjavaju razvoj Dubrovačke republike i njen značaj za razvoj društva na Balkanskom poluostrvu
Kratko upustvo za učenike: Učenici opisuju razvoj i širenje Dubrovačke republike; analiziraju organe vlasti Dubrovnika i koriste istorijske karte
Udžbenik – Dubrovačka republika
Radna sveska –Dubrovačka republika
Radni materijal – you tube po istorijskoj tematici
Geografija
Obrazovno-vaspitni ishod 1: upoređivanje prirodne i geografske sredine, aktivnosti kojima čovjek zagađuje prirodnu sredinu, objašnjavanje i podjela prirodnih resursa
Kratko uputstvo za učenike: učenici treba da pročitaju tekst iz udžbenika (str.166-169) i da izdvoje najvažnije teze koje će napisati u svesci. Nakon toga uraditi vježbanja iz radne sveske
Udžbenik: Geografska sredina i ljudske djelatnosti (Prirodna i geografska sredina, Zagađivanje prirodne sredine, Prirodni resursi)
Radna sveska: Geografska sredina i ljudske djelatnosti
Drugi materijali, linkovi…
Informatika sa tehnikom
Obrazovno-vaspitni ishod : Kreiraju prezentaciju na temu: 1.Elektronska pošta 2.Web 3.Internet 4.Bezbjednost djece na internetu 5.Bonton na internetu
Kratko uputstvo za učenike: Izabrati jednu temu od ponuđenih pet , primjenjujući stečena znanja i vještine, koristite različite izvore, kreirajte prezentacije na zadatu temu.
Zadatak za učenike: Pratiti zadata upustva, kreirati prezentaciju. Prezentacija se radi dvije sedmice. Rad poslati do 29.05. u Teams.
Linkovi i drugi izvori : https://www.slideshare.net/ikiM/pretrazivanje-na-internetu-01?qid=11d5bd93-ede8-4fb8-9a2f-72f1eff8ab4a&v=&b=&from_search=3
Obrazovno-vaspitni ishod : Uporedi mogućnosti poljoprivrednih alatki koje su se koristile u bližoj prošlosti i savremene poljoprivredne mehanizacije.
Kratko uputstvo za učenike: Pročitati u udžbeniku o mehanizaciji u poljoprivrednoj proizvodnji i pogledati sledeći link..
Zadatak za učenike: Odgovoriti na pitanja u udžbeniku . Ne treba slati odgovore.
Linkovi i drugi izvori: https://www.slideshare.net/cicakslavka/tehnicka-sredstva-u-poljoprivredi-masine
Biologija
Obrazovno- vaspitni ishod 1: Na kraju učenja učenik/učenica će moći da objasni građu organskih sistema čovjeka
Ishodi učenja: Na slikama ili shemi znaju da prepoznaju organe sistema za izlučivanje
Kratko uputstvo za učenike:
- Prilikom učenja lekcije “ Sistem organa za izlučivanje ” obratiti pažnju na podjelu, građu i ulogu organa sistema za izlučivanje
- U svesci ispisati teze o građi i ulozi organa sistema za izlučivanje
Udžbenik: “Sistem organa za izlučivanje ” , strana 111, 112.
Linkovi i drugi izvori:
Obrazovno-vaspitni ishod 2: Na kraju učenja učenik/učenica će moći da objasni građu organskih sistema čovjeka
Ishodi učenja: Na slici analiziraju građu bubrega
Kratko uputstvo za učenike:
- Prilikom učenja lekcije “Sistem organa za izlučivanje” obratiti pažnju na građu bubrega
- U svesci nacrtati građu bubrega (slika se nalazi u udžbenika na strani 111.)
Udžbenik: “Sistem organa za izlučivanje ” , strana 111, 112.
Napomena: Urađene zadatke slikati i postaviti na Teams-u (kanal biologija)
Linkovi i drugi izvori:
Fizika
Obrazovno-vaspitni ishod 1: Odredi težinu tijela I silu teže ako je poznata zapremina tijelahomogenog geometrijski nepravilnog tijela
Kratko upustvo za učenike: Domaći koji je za sledeću sedmicu nalazi se na platformi.Zadatkerješavati kao što smo to do sada radili.Čitajući zadatke zapisati poznate veličine . izračunati zapreminu I masu I odrediti težinu ,odnosno sulu teže. Za njih upotrebiti formule Q=m*g ili Fg=m*g .Gustine traženih supstancija uzeti iz tabele za gustinu.
Udžbenik: str 87 – 90
Radna sveska: str46 . zad.8. 9 . 10.
Ostali materijali :
Domaći zadatak
Zadaci za vježbanje:
1.Tijela čije su dimenzije 20 cm ,12cm I 10 cm ,napravljeno je od aluminijuma.Kolika je njegova težina?
2.Kolika je zapremina tijela napravljenog od hrastovog drveta ako je njegova težina 7,848 N?
Hemija
Obrazovno-vaspitni ishod 1: Poveže hemijsku reakciju sa hemijskom jednačinom
Kratko uputstvo za učenike : Učenici trebaju da u svoje sveske iz zbirke napišu teze
O hemijskim reakcijama I pravila za pisanje hemijskih
jednačina.
Radna sveska: U radnoj svesci(zbirka) na strani 56.hemijske reakcije
Napisati u kratkim tezama i na strani 58.prepisati pravila
za pisanje hemijskih jednačina.
Drugi materijali, linkovi… https://www.youtube.com/watch?v=WQynU7AmX9c
Engleski jezik
Obrazovno-vaspitni ishod 1: Izvode zaključke na osnovu datih informacija
Kratko uputstvo za učenike: Pažljivo pročitati i prepisati sadržaj iz dodatnog materijala vezan za gramatički dio a zatim uraditi vježbanja iz udžbenika. Dodatne smjernice su date u materijalu.
Udžbenik: Unit 7c, str. 69 – vježbanja 3, 4, 5, 6; Unit 7d, Let’s revise, str. 70
Italijanski jezik
Obrazovno-vaspitni ishod 1:
- Razumije jednostavne ilustrovane tekstove
- Pronađe tražene podatke iz teksta
Kratko uputstvo za učenike:Djeco, nastavljamo sa lekcijom “A tavola” i u današnjem sadržaju ćete pročitati i vidjeti šta djeca žele da pripreme za zabavu. Pogledaćete link koji ću vam poslati i uraditi vježbanja samo ona koja su data u linku. Napisaćete nepoznate riječi, u pitanju je pribor za jelo (nož, viljuška, tanjir, čaša, salveta)
Udžbenik: 79 str. vježbanje 2 i str. 82. vj. 1 i 3
Radna sveska:
Drugi materijali, linkovi: https://www.youtube.com/watch?v=KqVjQljDVpQ
RAGAZZI , SIETE MOLTO BRAVI E IL VOSTRO IMPEGNO FANTASTICO. J
Likovna kultura
OBRAZOVNO –VASPITNI ISHOD:
- Na kraju učenik će moći da opiše karakteristike i posebnosti industriske i umjetničke grafike.
ISHODI UČENJA:
- Realizuju skicu u tehnici linorez
UPUTSTVO ZA UČENIKE:
Za ovu sedmicu potrebno je uz pomoć matrice koju ste pripremili da odštampate grafički list.Umjesto grafičke boje, koristite temperu ili tuš. Otisak tj. grafički list kada se osuši, potrebno je da ga potpišete. Potpisani grafički list treba da sadrži: broj otiska , tehniku, naziv djela i potpis autora.
Udžbenik: Štamparstvo (umjetnička i industriska grafika), str. 64-69.
Priloge za obradu matrice (linolema) i zvođenje grafičkog otiska možete pogledati na You Tube:
- Dog Linocut Portrait;
- Linocut Demonstration by Shafique Ahmed || Printmaking
Muzička kultura
Kratko uputstvo za učenike: Pogledajte prezentaciju (prvih 9 minuta) i odgovorite na sledeća pitanja:
1.Viola da Gamba je preteča kojeg instrumenta?
2.Koji su najpoznatiji Concerti Grossi u baroku?
3.Koji su najpoznatiji solistički koncerti u baroku?
4.Kako se zove najsavršeniji oblik baroka?
5.Koja su najpoznatija djela G.F.Hendla?
6.Koja su najpoznatija djela J.S.Baha?
Udžbenik:
Radna sveska:
Linkovi i drugi izvori: https://www.youtube.com/watch?v=6wn-BGFYflY&t=320s